pátek 11. září 2009

Zabydleno

Dneska jsem sama sebe zkoušela z cesty do školy - a hurá, už trefím! Bohužel po jazykovém kurzu se budu stěhovat na jiné místo (kam, to ještě nikdo neví), takže budu mít problém s orientací znova, ale co se dá dělat, když tak mám pusu a zeptám se. Vtipné je, že napravo v bulharštině znamená rovně, takže si na to musím dávat pozor - stejně jako na pohyby hlavou.
Asi víte, že v Bulharsku kývání znamená ne a vrtění hlavou ano, ale zažívat to v praxi je hrozně matoucí. To se číšník klidně může ptát, jestli to pivo, co jste si objednali, má být malé - přikývnete a buch, už máte na stole půllitr.
Dnes jsme byli poprvé v místní menze. Najedli jsme se za 1, 20 BL, takže opravdu levně. O kvalitě jídla a prostředí by se ovšem dalo diskutovat. Nebyl žádný výběr, prostě nám na tác vrazili talíř s brambory a kusem kuřete a všecko to plavalo v zeleninové omáčce. Doteď nevím, jakou část toho opeřence jsem dostala - bylo tam hrozně moc kostí a v jednu chvíli se mi zdálo, že nejím maso, ale nějaké vnitřnosti, nejspíš ledvinky. Tak mě napadá, co za zvíře to vlastně bylo. Stoly byly celé podrobené a vzduch hustý a prosycený různými pachy jídel. Zajímavé je, že Jenny, která stála v řadě za mnou, si přinesla úplně jiné jídlo - brambory a rozříznutý párek, do kterého byl nacpaný sýr.
Koleje jsou srandovní. Studenti se každý večer srocují v tom jednom kouzelném rohu chodby, kde funguje internet, pokuřují a popíjí pivo. Žádný noční klid neexistuje, balkánská muzika zní po celých chodbách a lidi se u svých notebooků kývají do rytmu. Právě teď vedle mě sedí jeden Turek, kterého jsem včera o nějakou muziku poprosila - loví něco na Facebooku a zpívá své turecké songy.
Včera jsme měli výlet k veslařskému kanálu, kde je rekreační a sportovní oblast, něco jak Štěrk (pro otrokovické) nebo prýgl (pro zbytek) :) Zítra máme výlet do "údolí růží," takže jsme všichni zvědaví, co to bude, potom zas dám na rajče nějaké fotky.
Mimochodem mám pro vás hádanku - zkuste hádat, co znamenají tahle bulharská slova (řešení najdete v komentářích):
ogledalo
stol
prozornik
domacen ljubimec
mladoženci
ljubovnik

2 komentáře:

El řekl(a)...

ogledalo - zrcadlo
prozornik - okno
stol - židle
mladoženci - novomanželé
domacen ljubinec - domácí mazlíček
ljubovnik - milenec

El řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.