středa 9. září 2009

Bulharsko podruhé

Tááákže frčíme dál :) Po nepříliš veselém začátku se situace sice nezpřehledňuje, ale nejen já, ale my všichni se tady stáváme víc a víc rezignovanější a máme z toho větší a větší srandu.
V pondělí začala škola - jazykový kurz. Dnes jsme měli třetí den a už umíme milion slovíček a milion gramatických jevů. Začalo to být náročné i pro mě - a to mám jako Češka a navíc znalkyně staroslověnštiny a podobných věcí velikou výhodu. Naše hodiny probíhají v maximálně multilingválním prostředí: zaznívá bulharština, čeština, angličtina, francouzština a italština a je to úžasný mix všech možných slovíček, tvarů, pádů a časů. Učebnu opouštíme celí zpitomělí, ale já osobně jsem nadšená. Začínám rozumět, frčím si v azbuce, umím o sobě říct základní věci a příští týden si asi koupím bulharské pohádky a zkusím je přečíst. Miluju slovanské jazyky :)
Pokud vás zajímá, jaké je složení studentů, je to: já a dva čeští kluci, 3 Polky (Agněžka, Kasia, Marlena), Belgičanka Ellen, Francouzka Elis, Ital Fabio, 2 Němci (Jenny a Tomo, který je skaut) a Dánka Sídí (jak se to píše?). Komunikační jazyk je samozřejmě angličtina. Čeští kluci nezapřeli své češství, když se jim hned druhý večer podařilo vyřídit moji spolubydlící tak, že celou noc prozvracela. Každé ráno si navíc cvaknou slivovice a tvrdí, že je to kvůli dezinfekci, a všude s sebou nosí pleskačku.
A každý tady je... hm... dost svůj, ono asi jet na půl roku nebo na rok do Bulharska vyžaduje jistou dávku šílenství. A kdo není šílený předem, má tady dokonalé podmínky k tomu, aby to dohnal... dnes například jsme chtěli jít do internetové učebny, která má pro nás být otevřená od dvou do čtyř. Byla zamčená. Šli jsme za koordinátorku kurzu. Nebyla tam. Šli jsme do kanceláře pro Erasmáky, kde měli mít konzultační hodiny. Zamčeno. Šli jsme do kanceláře, kde jsem se půl hodiny bulharsky vymačkávala, co vlastně chceme. Byli jsme posláni do další kanceláře. U kanceláře byla obrovská fronta. Vystáli jsme ji do půlky a byly čtyři hodiny, takže i kdyby naše počítače byly přístupné, tak se právě zavřely...
Na druhou stranu - třeba se nám všem spěchajícím Středo-, Západo- a Severoevropanům podaří konečně poprvé v životě zpomalit. A mrkněte na první fotky na rajčeti :)

Žádné komentáře: