pondělí 29. října 2007

Hm-m-m...

Dnes jsem byla v rámci praxe na náslechu na „svém“ gymplu. Ve druhém patře někdo nainstaloval fotbálek – o přestávce kolem něj stál hlouček kluků a hráli jak o život. Češtinářka mi podala ruku, hudebkář mě přímo na chodbě spontánně objal. Až na to, že mi svým pupkem rozmáčkl snad polovinu vnitřností, bylo to přijetí opravdu milé. Prodavač v bufetu mi podával žádané jablko s přemýšlivým pohledem a když jsem platila, ptal se, co teď studuju a jak dlouho jsem od „nich“ pryč.

Zjistila jsem, že vyučovací hodina je velmi krátká a že nevím, jak do ní jednou nacpu všechno, co nás učí – kontrola úkolu, opakování staré látky, motivace pro novou, nová látka, upevnění nové látky, úkol... Taky jsem zjistila, že studenti mají vůči učitelům dosti silné předsudky a že učitel je v hodině sám, kdežto studentů, kteří ho apriori nemají rádi, je kolem třiceti. Nerovný boj. Zároveň jsem pochopila, proč doktorka Vonková nazývá fakultu skleníkem. Seděla jsem v lavici a přemýšlela, jestli na tohle mám. Odpověď: nevím. Taky přemýšlím, jestli mám jet na příští léto s Lukášem do Ameriky. Nevím. Zároveň stále nevím, jak řešit rezavé problémy z léta. Nevím, jestli mám dál tancovat, a nevím, jestli mám doučovat Romky i další semestr. Začínám „descartesovatět“ a „sokratesovatět“, protože vím jenom to, že jsem a že toho moc nevím...

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

hmmm... Brzo jsi zjistila, že žáci mají předsudky a učitel je sám.. Já to vím asi od 2. třídy :-) Kdo by měl rád člověka, který tě "nutí" se učit věci, které jsou úúúplně zbytečné (viz. ČJ-literatura,ano jsem zabedněný a nevím co kdo, jak, kdy a kde napsal-nemrzí mě to!!).Al eněkdo to dělat musí, že.. Chce to silnou psychiku, jinak z učitele bude troska, alkoholik...Pro tebe je hodina krátká? Mám dojem, že tam toho máš nějak moc.. Pokaždé musíš kontrolovat úkol? Vzpomeň si na oblíbeného učitele o kterém si myslíš že tě naučil dobře a kvalitně, jak měl poskládanou hodinu? Nebo mi spíš popiš - motivace pro novou látku. Jinak, cigánky doučuj, potřebují to a zažíváš zajímavé zážitky!! Do Ameriky jeď, třeba se tam už nedostaneš.Tančení? Jaké jsou důvody netančit? Pohyb prospívá zdraví ;-) Jinak rezavé problémy se řeší jako rezavý hřebík, vytáhnout a zahodit... NE? A nebo třeba není rezavé problémy řešit, řeší se samy. Možná by sedlo, ticho léčí :-) Jinak, mááááš na to!!! Protože řešit problémy, které nejsou, nemá význam :-)

El řekl(a)...

Možná právě proto, že jsem o těch předsudcích nevěděla, jsem se vydala s hlavou plnou ideálů na přípravnou cestu učitele, teď je pozdě couvnout :o) A nemyslím si, že je nutné dodržovat postupy, které nám ve škole diktují, jen se spíš divím, že je kdo kdy vůbec vymyslel, protože to je prostě nerealizovatelná šedá teorie. A myslím si, že učitel je spíš průvodce světem a navrhovatel zkušeností, z toho důvodu chci učit češtinu a občanku.
Za zbytek názorů díky... dokonce velmi díky. A dík za fotky ;o)