pondělí 16. listopadu 2009

Cesta do ČR - druhá část

Druhá polovina mého pobytu byla o dost nabitější než ta první. Ve čtvrtek, v pátek i v sobotu mě čekal večírek a v neděli hody.
První párty byla s češtinářkami u Terky - nevěsty. Pořádně se jí už kulatí bříško a co chvíli odbíhala na záchod. S pýchou nám předvedla snubní prstýnky a s lehkým studem svatební koláčky s vytečenými povidly. Holky mluvily o diplomkách, o blížícím se začátku kariéry a některé o svatbě. Trochu mi z toho běhal mráz po zádech a moje bulharské dobrodružství se zdálo být na úplně jiné straně reality. Doktor Karel Prase, náš oborový maskot, zmizel v propadlišti dějin. Těch pět let uběhlo nějak strašně rychle.
V pátek jsme pořádali pro další část kamarádů balkánskou párty. Až na to, že jsme zapomněli na baklavu, se večer velmi vyvedl. Podařilo se mi udělat téměř dokonalý tarator, ayran i šopska salata, víno bylo sladké, rakija jemná a všichni přišli v předepsaném bílo-červeno-zeleném kostýmu. Pravda, Dejv měl červené akorát trenky, ale jelikož nám je ukázal, byl vpuštěn.
V sobotu nastal velký den pro Terezku a Hause. Nevěsta byla krásná, všichni si na ni chtěli sáhnout nebo se s ní vyfotit, rodina slzela a kamarádi gratulovali. Trošku vtipný byl moment, kdy oddávající snoubencům řekla, že doteď se rozhodovali každý zvlášť, odteď se budou rozhodovat spolu - pohled na Terčino bříško svědčil o tom, že jistá společná rozhodnutí již byla učiněna :)
Večer jsem měla setkání s dobrovolníky. Ani tentokrát nezklamali a večer byl velmi povedený. Například jsem do té doby nevěděla, že i (někteří) muži posilují pánevní svalstvo.
V neděli jsme s Petrem jeli na hody do Bukovan. Tamní kačena se zelím a s knedlíkem mě každý rok uvádí do téměř extatických stavů a letos tomu nebylo jinak. Akorát jsem musela spěchat zase zpátky do Brna na bus do Plovdivu, takže jsme neviděli stárky, nu, tak za rok.
Celou cestu jsem prospala, pobyt doma byl poněkud vyčerpávající. Ale stihla jsem skoro všecko, co jsem stihnout chtěla, a už se na vás na všecky zas těším. Za měsíc na viděnou! A fotky jsou už opravdu na rajčeti :)

Žádné komentáře: