pondělí 18. srpna 2008

Praha a jak tam bylo

První částí pražského výletu byla svatba mé české kamarádky a amerického kamaráda. Poprvé jsem absolvovala bilingvální obřad a bylo věru zvláštní, když on řekl „I do“ a ona řekla „ano“. Americký pastor byl familiární a vtipný, ještě jsem nezažila, aby se svatebčané během obřadu takhle řehtali... Byla jsem trochu v rozpacích, co říct v rámci gratulace ženichovi, protože on neumí česky a já nevěděla, jestli by pochopil takové ty klasické české svatební věty, ale byl celý dojatý, a dokonce plakal, tak nakonec bohatě stačilo ho obejmout, uf :o)

Ubytovaná jsem byla v Jahodnici u Kuřátkových. Bydlet na takové poetické adrese se mi už dlouho nepoštěstilo. Navíc jsem měla vlastní postel, směla jsem použít koupelnu, dostala jsem najíst i napít, sakra, proč jsem z tama už odjela?

V neděli mě Peťa protáhla celou Prahou. Protože je místní, zná všechny tamní vychytávky – kde mají chutné jídlo za příjemné ceny, kde se houfují turisti, kde dostanete dobré kafe a kde se dá koupit něco zajímavého pro radost. A protože je Peťa taky správná budoucí učitelka, zná ke všem místům nějaké drbíky a umí je výborně podat. Tlesk tlesk.

Jestli vás zajímá, jakou kulturu jsem v hlavním městě zažila, tak to byla výstava převážně hanbatých obrazů umělce Šimandla, dále návštěva kavárny v Lucerně a v neposlední řadě seriál The Big Bang Theory, který tímto všem doporučuju :D

A teď jsem zase doma a přemýšlím, proč tu taky nemáme metro. No každopádně to byl bezva výlet :o)

4 komentáře:

Namnet řekl(a)...

Teda koukám, že je všude samá svatba:-) Peťa, i ty... Mě to čeká začátkem října. Půjdu odsvědčit, že si moje milovaná sestřička může vzít svého milovaného:-) Už teď sháním nějaký solidní obleček... děs běs...
Dvojjazyčnou svatbu jsem ještě nezažila, ale zní to jako super zážitek:-)

Anonymní řekl(a)...

The big bang theory je klasika :-), jinak bylo mi též potěšením...

LuKaS řekl(a)...

a může být i trojjazyčná?

LuKaS řekl(a)...

:D mam ucet :D